بی‌بی‌سی فارسی به هاتبرد برگشت
نوشته شده توسط : swot

پخش دوباره برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی به درخواست مخاطبان و بعد از ماه‌ها مذاکره با مقامات هاتبرد آغاز شده است

صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی، می‌گوید که برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از روز جمعه، ۵ اسفند (۲۴ فوریه)، از طریق ماهواره هاتبرد در دسترس مخاطبان است.

بشنوید: گفت‌وگو با صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی

او گفت که به دنبال درخواست مخاطبان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و بعد از ماه‌ها مذاکره با مقامات هاتبرد، این توافق حاصل شد که برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از روز جمعه، پنجم اسفند، دوباره از طریق این ماهواره پخش شود.

او اضافه کرد که پخش برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از طریق دیگر ماهواره‌ها از جمله یوتل ست W۳A، تل استار ۱۲ و یوروبرد۲ همچنان ادامه خواهد داشت.

پیش از این، پخش برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از ماهواره هاتبرد به دلیل پخش پارازیت مختل و قطع شده بود.

شرکت یوتل‌ست، مالک ماهواره هاتبرد، موقعیت جغرافیایی منبع انتشار پارازیت را نقطه‌ای در داخل ایران شناسایی کرده بود، ولی مقامات ایران پارازیت‌اندازی بر این ماهواره را رد می‌کردند.

رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی، اظهار امیدواری کرده است که با آغاز دوباره پخش برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی روی سایت هاتبرد، پارازیت‌اندازی دوباره شروع نشود.

او گفت: پارازیت‌اندازی باعث خشم جامعه جهانی و تمام صاحبان ماهواره‌ها می‌شود و ممکن است برای مقامات ایرانی مشکلاتی ایجاد کند.

آقای صبا اضافه کرد: "خود ایران هم برای پخش برنامه‌های خود از ماهواره هاتبرد استفاده می‌کند و پارازیت‌اندازی بر این ماهواره، می‌تواند عواقب زیادی برای ایران داشته باشد."

او اضافه کرد که تا پیش از این، مقامات ایران عمدی بودن ارسال پارازیت را رد می‌کردند و بعد از آن که با دلایل فنی ثابت شد که این پارازیت‌ها از خاک ایران ارسال می‌شود، آنها گفتند که نهادهای رسمی ایران چنین اقدامی نمی‌کنند.

به گفته رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی، مقامات ایران مدعی بودند که شاید نهادهایی که به دنبال بدنام کردن ایران هستند، از خاک این کشور دست به ارسال پارازیت می‌زنند، ولی با تغییراتی که به تازگی در مجموعه مقررات بین‌المللی اعمال شده است، این دلایل دیگر قابل قبول نیست.

به گفته آقای صبا، "در چارچوب مقررات جدید، هر پارازیتی از خاک ایران روی هر کانال تلویزیونی انداخته شود، دولت ایران مسئول است."

تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در سال ۲۰۰۹ میلادی راه‌اندازی شد و از آن زمان، هر از چند هدف اقداماتی برای مختل کردن برنامه‌هایش قرار داشته است.

ارسال پارازیت روی برنامه‌های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی کمی پس از آغاز برنامه‌های ویژه این شبکه برای پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور از ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ آغاز شد و کارشناسان ماهواره با ردیابی اختلالات ارسالی، تایید کردند که مرکز پارازیت‌اندازی در خاک ایران واقع است.





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: